Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2012

Μια βόλτα στη Σαμαρκάνδη

Σε πιο τετριμμένα κι ενοχλητικά θέματα. Από το σάιτ της Δημιουργία, Ξανά, και τη θέση του κόμματος για τη μετανάστευση:

'Δεν μπορούμε να μην σκεφτούμε ότι πολύ πιθανόν η συμπεριφορά της Τουρκίας να μην έχει μόνο οικονομικά κίνητρα αλλά να σχετίζεται με το σχέδιο που πολλές φορές έχει διατυπωθεί ανοιχτά από ισλαμιστικούς κύκλους για άλωση της Χριστιανικής Ευρώπης από τον μουσουλμανικό κόσμο μέσω των μεταναστών και των αθρόων γεννήσεων που είναι ο κανόνας στις μουσουλμανικές οικογένειες. Σύμφωνα με έγκυρες μελέτες που κανένας δεν έχει αφισβητήσει, σε 50 το πολύ χρόνια οι μουσουλμάνοι θα είναι περισσότεροι από τους Χριστιανούς στην Ευρώπη, αν η Ευρώπη συνεχίσει να εθελοτυφλεί και να τους δέχεται. Πολύ θα θέλαμε στον 21ο αιώνα να μην μιλούσαμε πια για «πόλεμο», έστω και συγκαλυμμένο, των θρησκειών. Όμως αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο παράλληλοι κόσμοι που ζουν σε διαφορετικές εποχές. Ο Χριστιανικός κόσμος πέρασε τον δικό του Μεσαίωνα. Βιαιοπράγησε, προκάλεσε ποταμούς αιμάτων, έδειξε την πιο αντιχριστιανική συμπεριφορά και στους δικούς του πιστούς και στους πιστούς άλλων θρησκειών, αλλά, επί τέλους, κατάφερε να υιοθετήσει ένα πλαίσιο ανεκτικότητας. Ναι, υπάρχουν και Χριστιανοί φανατικοί. Όμως δεν απειλούν πια κανέναν και δεν εκπονούν σχέδια νέων σταυροφοριών. Ο Μουσουλμανικός κόσμος ακόμα δεν έχει μπει στη δική του Αναγέννηση. Δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα συνύπαρξης των θρησκειών, αν όλες είχαν παρόμοιο πολιτισμικό κώδικα. Δεν έχουν. Γι’ αυτό, μέχρι να αποκτήσουν, μέχρι να υπάρξουν οι μουσουλμάνοι Σπινόζα, Μοντεσκιέ, Βολταίρος, Ντιντερό, Ρουσσώ, η Ευρώπη οφείλει να θωρακίσει τον εαυτό της και να σταματήσει να βλέπει «χαλαρά» την εισβολή τόσων ανομοιογενών στοιχείων μέσα στους κόλπους της.'

Τι να πρωτοσχολιάσει μια καρδιά, μα τι. Ενδεικτικά και συνοπτικά, γιατί έχει κανείς κι άλλες δουλειές. Ένα: γιατί μια τέτοιου είδους παρέκβαση όταν κανείς συζητά επιστημονικά, υποτίθεται, και με ψυχραιμία ένα κοινωνικό φαινόμενο όπως η παράνομη μετανάστευση; Τι εξυπηρετεί μια επιχειρηματολόγια που καθώς επεκτείνεται τείνει να μοιάσει κακοφτιαγμένη, απολύτως παιδαριώδη συνομωσιολογία; Δεύτερον: είναι πολύ θλιβερό να συνειδητοποιεί κανείς πως ένα κόμμα, το οποίο σε πολλές του θέσεις ακολουθεί προοδευτικό, ανοιχτόμυαλο και δημιουργικά τολμηρό λόγο, να παρουσιάζει τέτοιου είδους έλλειψη μόρφωσης σε θέματα τόσο κοινά και παράλληλα φλέγοντα κι επιτακτικά. Γιατί περί έλλειψης μόρφωσης πρόκειται όταν κανείς μπαίνει στη διαδικασία να συγκρίνει την ποιότητα πολιτισμών και διολισθαίνει σ'άκραντη ισλαμοφοβία. Ούτε οι χειρότεροι Ρεπουμπλικανοί της Αμερικής του 9/11. Τρίτον, αν και θα μπορούσε να'ναι με το δεύτερον: 'Ο Μουσουλμανικός κόσμος ακόμα δεν έχει μπει στη δική του Αναγέννηση'. Αλήθεια; Βρε τι μας λες! 'Orientalism' by Edward Said, καταρχήν. Ό,τι δεν καταλαβαίνουμε, μας είναι άγνωστο. Σάστισα. Τι να πει κανείς; Πως αυτό που ο δυτικός πολιτισμός ονομάζει προς ευκολία του ΙΣΛΑΜ δεν είναι ένα ομοιογενές ΠΡΑΜΑ; Πώς ο πλούτος του και η ποικιλία του είναι σαν τις καλλιγραφίες και τα πέρσικα χαλιά του 16ου και το εξωτερικό του τζαμιού της Χεράτ, στο Αφγανιστάν: περίτεχνοι κι αριστουργηματικοί. Τώρα, βέβαια, ποια είμαι γω να υπερασπιστώ τον πολιτισμό του Ισλάμ; Και τι ανάγκη δηλαδή έχει προς υπέρασπιση. Οι νοήμονες εκτιμούν (αιρετικό ύφος, που δεν θα έπρεπε να'ναι αιρετικό).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου